چرا هدست تلفن؟

در هنگام خواندن این مطلب شاید این سوال به ذهن شما برسد: چرا از هدست تلفن استفاده کنیم؟ در ادامه این مطلب قصد داریم مزایای استفاده از تلفن را برای شما شرح دهیم و به آن ها بپردازیم.

تا به حال فکر کرده اید چند درصد از ساعات کاری روزانه ی شما و یا کارمندانتان صرف برقراری مکالمات تلفنی میشود؟ آیا میدانستید نگه داشتن طولانی مدت گوشی تلفن در دست و یا در حالت بدتر بین سر و شانه، علاوه بر اینکه استرس زا و گاها طبق گفته مختصصین غیر بهداشتی و مضر هم هست و باعث بروز انواع اسپاسم ها و دردهای عضلانی در ناحیه دست، شانه، سر و گردن میگردد.

۹۰ درصد کسانی که این موارد را انجام میدهند آگاه به ضررهای که بیان کردیم هستند و در حین مکالمات خود این اشتباه را انجام میدهند ولی به طور مداوم این کار را تکرار میکنند. جالب است بدانید که امروزه سندروم گردن تلفن (TNS)  یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به محیط کار در کشورهای پیشرفته دنیا می باشد و سالانه میلیون ها دلار غرامت بابت عوارض ناشی از آن توسط کارفرمایان به کارمندان پرداخت میگردد.

 

 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز پزشکی <<سانتا کلارا ولی>> در ایالت کالیفورنیای آمریکا استفاده از هدست در مکالمات تلفنی باعث کاهش ۴۱ درصدی دردها و اسپاسم های ناشی از استفاده ای طولانی مدت از گوشی تلفن می گردد.در همین حال تحقیق دیگری نشان می دهد استفاده از هدست باعث افزایش ۴۳ درصدی بهره وری و انجام همزمان چندکار در بین کارکنانی که به صورت دائمی از تلفن استفاده میکنند میگردد. برای یک اپراتور مرکز تماس و در شرایط کاری استاندارد این یعنی پاسخگویی حداقل ۱۶ تماس بیشتر در هر روز! با استفاده از یک هدست تلفنی مناسب، علاوه بر حفظ سلامت، افزایش بهره وری و داشتن آرامش و تمرکز حین مکالمات خود، از مزایای دستانی باز و کاملا آزاد نیز لذت خواهید برد. شما میتوانید هنگام مکالمه اطلاعاتی را در اینترنت جستجو کرده و یا مشخصات مشتری را در نرم افزار CRM شرکت ثبت کنید، صفحات پرونده ای را به دقت ورق زده و یا مرتب کنید، از نکات مهم طی مکالمه یادداشت برداری کنید و در انتها، صندلی خود را عقب داده و در حین گوش دادن به توضیحات مشتری قهوه و یا چای را نیز میل کنید.